Zdroj: digitalnidomacnost.cz
V Norsku bankovní identitu využívá asi 900 firem a Česko má ještě větší ambice. „ Firmy na zavedení bankovní identity intenzivně pracují a přizpůsobují tomu své digitální služby.
Proto plné nasazení bankovní identity potrvá několik málo let. Potenciál se řádově pohybuje v tisících,“ dodává Jan Blažek. Seznam firem se průběžně zveřejňuje na webu
„Máme za sebou další fázi v digitalizaci České republiky. BankID vytváří národní standard online ověření a elektronického podpisu,“ uvádí Jan Blažek, člen představenstva Bankovní identita, a.s., která BankID pro firmy provozuje. Zhruba tři desítky firem již využití BankID podporují a další tři desítky BankID implementují. Do konce roku by se počet zapojených firem měl přiblížit stovce.
Možnosti využití BankID jsou z pohledu firem široké. Jde například o přístupy do klientské zóny, pořízení nových produktů a služeb, zařízení nejrůznějších administrativních úkonů nebo zaručený podpis, který do nabídky přibude na podzim.
„BankID jako nová technologická služba nabízí mnoho příležitostí, jak se zviditelnit a oslovit nové zákazníky a tím i zvýšit prodej,” říká Michaela Lhotková, výkonná ředitelka zodpovědná za Inovace a Digital v ČSOB. „ Je skvělé, ze bankovní identitu začínají využívat skutečně velké firmy se stovkami tisíc zákazníků," podotýká Martin Medek, šéf Otevřeného bankovnictví a nových obchodních modelů České spořitelny.
„Bankovní identita svým pojetím přesně zapadá do našich aktivit, které směřují k dynamickému rozvoji digitalizace a zároveň zjednodušování v pojišťovně,“ komentuje implementaci BankID Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali České pojišťovny.
„Pro Kooperativu je integrace BankID do procesů očekávanou investicí, která přinese efektivní změnu v přístupu ke službám ze strany klientů,“ konstatuje Eva Poláchová, členka představenstva Kooperativy.
„Mezi hlavní úkoly ČEZ v příštích letech patří ochrana klimatu, zvýšení výroby energie z bezemisních zdrojů a také digitalizace procesů. Pokud chceme zůstat na špici firem v zákaznické spokojenosti, musíme i nadále přicházet s novými nápady, jak našim zákazníkům věci zjednodušovat a zpříjemňovat. Proto fandíme projektům, jako je BankID,“ shrnuje generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
„Digitalizace je pro nás jednou z největších priorit. Zavedení služby BankID je prvním z kroků k zefektivnění služeb našim zákazníkům,“ uvádí , předseda představenstva Pražské plynárenské.
„MALL Pay je prvním fintechem, který ověření pomocí BankID v praxi využívá. Díky němu dokážeme snadno ověřit totožnost a naše služby tak pro klienta aktivovat okamžitě," doplňuje Adam Kolesa, výkonný ředitel MALL Pay.
„V rámci digitalizace našich služeb se snažíme zákazníkům nabídnout jednoduchá a bezpečná řešení přinášející uživatelský komfort. Ověření totožnosti prostřednictvím bankovní identity do tohoto konceptu přesně zapadá. Očekávám, že služba BankID našim klientům ještě více usnadní cestu k široké nabídce produktů a služeb Sazky,“ říká Aleš Veselý, generální ředitel Sazky.
Přihlašování ke službám firem přes BankID mohou využívat zatím klienti České spořitelny a ČSOB. V příštích týdnech BankID zavedou i Air Bank, Komerční banka a Moneta Money Bank. Do konce roku 2021 se plánují připojit i Equa bank, Fio banka, mBank, Raiffeisenbank, UniCredit Bank.